Followers


familia

familia

mOsHi2


bila malang datang menjengah hidup........

>> Tuesday, November 27, 2007

assalamualaikum....

arinih hari malang buat aku setelah berhari hari yg lepas aku asyik dalam mud gud luck.....(yeke?) mane xnyer... mcm mcm hal yang datang bertimpa untuk suku hari ni ajer... letih otak aku.. sesak nafas aku.. sakit jiwa aku...luka perasaan ku....bile nak berhadapan dengan masalh yg datang bukannyer satu-satu tapi serentak sekali gus...... its really make me tired to think the solution..... n siyesly it influence persembahkan kije aku untuk arinih.. rase semangat nak kije tu hilang bile mengenangkan masalah yang satu nih....time ni gak lah air mata kau mcm air terjun je ngalir......

ermm cam ner ku nak luahkan ae? ... ok 1st masalah ni sebenarnyer aku x patot nak involved secara lansungnyer but oleh kerana ni melibatkan famli, aku terpakse masuk campur jgk...setiap kali bile aku kenangkan masalah ni.. setiap kali tu jugaklah ati aku sakit... makin bertambah tambah la perasaan benci.. hilang hormat n meluat dgn salah sorang ahli kuarga aku yg selama ni aku respect thap gaban..... dengan kedudukan yang dia ada (imam n kadi masjid negeri johor).. tahap agama yg aku sendiri tak boleh nak pertikaikan.(mmg byk ilmu agama yg dia tahu)....aku x sangka langsung yang dia nih senang sangat mkan hasutan org..... senang sangat biar diri tu dimanipulasi org lain... n the only person that i mention is my grandpa sebelah abah aku....... dulu aku respect sangat dia nih but now dialah org yang paling aku benci sangat2 bile dia sanggup wat anak dia sendiri(yakni abah aku) mcam org luar!!!!!!!! walhal dia lupe kot yg anak dia nilah (abah aku)yang dulu susah payah sara adik2 dia yg 11 org tu.....dia jgaklah yg korbankan masa dia yg bertahun2 tu untuk make sure adik2 dia jadi org betul2!!!! n now bile abah aku susah msing2xnak ngaku sedare sendirik..bukannya nak tolong di perlekehkan ag... mmg dasar x kenang budi betul!!!!!!! termasuklah atok aku yg munafik tue.........
sanggup atok aku tu biar abah aku terkontang kangting mcm ni... walhal anak dia sendirik tue!!! mmg siallllll... so now aku kene carik cash money untuk tlg abah aku....... da prod is.. akaun aku pun dah bis kering nih... how come aku nak cekau cash money untuk tempoh 1 wik nih? siallll.... nak wat loan pun mcm x berbaloi jer.. klau bioleh pun, boleh sgt ke nak dapat cash money tue immediately> the only way yg bolh dapat ASAP is pinjam ngan along... hish bodoh n gilelah kalau aku ambik jalan tue....

................................................................................

2nd prob ni sal masalh kije yang betul2 wat aku bengang sangat.... rase mcm nak ajer tengking org tue.... salah sendiri aku plak yg dipersalahkan....ermm mcm ni prob nih aku tgk dari last wik ag... ermmm aku kije kat data center.. data center ni ader 2 tempat... 1 yg tempat aku kije nih n 1 ag kat damansara.. so everyday aku kene hantar 1 batch untuk run kat damansara tue... batch yg dihantar tu normally akan advance 1 ari lebih awal.....untuk elakkan masalah.. tapi yang jadi masalh is.. pihak sana plak yang mcm bengong wat kije.... bile dah despret time tulah nak salahkan org.....mcm pagi ni....aku hantar mcm biasa coz tulah kije awal aku pagi2(dah lama wat n sebelum ni pun xader masalah) aku hantar ikot procedure biasa.. tup2 kul 10 lebih cam tue ader callad cakap aku salah hantar tape...... gile ape?!!!! puas aku terang balik kat pihak sana.. dia org tetap mention aku yang salah.. mmg babi betul!!!! sampaikan aku dah mcm nak hangin je(dah la aku tgh serabut gaban nihhh) bile aku g refer balik kat library rupenyer diaorg hantar balik batch yg patot diaorg guna arinih.... n untuk information korunk... kalau ader batch yg dihantar kat tempat aku ni.. secara autonyer kita org kaki tangan kat sini akan assumed that batch tui dah digunakan.. so kitaorg akan ignore n simpan untuk rujukan melainkan bile ader memo or note yg disertakan kat batch tu baru kita org akan ambik tindakan.. so dalam hal nih batch ni xader memo n pape pun so aku pun mcm biasa assumed that yg bacth dah diguna pakai.. tapi rupenyer pihak sana salah hantar batch so bile batch yang sepatotnyer d 'run; arinih xader.. baru huru hara n saja cari hal untuk disalhkan....so org yg agak seswai nak tanggung tu akulah coz aku yg handle........... banyak betul cekadak!!!!! dah tue boleh plak suh hantar balik kat diaorg.. bontot diaorg lah... nak nyussahkan org.. last2 aku suh ajer refer ngan boz.. senang..
tapi tekanan gak lah ku coz dah 2 kali tau jd benda mcm ni kat aku.. so secara x langsung pihak sana akan angap aku ni x boleh wat kije... walhal yang x boleh wat kije tu pihak diaorg.......

............................................................................

2 comments:

Anonymous December 13, 2007 at 1:20 AM  

Salam.. Eyfa bawa byk bersabo k.. mungkin hari ni hari dorang kut sok hari kite lak.. fid harap eyfa x g serang grnadpa tu k..

eyfa hanies December 21, 2007 at 12:27 PM  

thanx for da advice....ermm ntahlah fa dah hilang rase hormat pada dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP