Followers


familia

familia

mOsHi2


from the bottom

>> Monday, January 18, 2010

..aku tidak menaip laju, mengetuk satu persatu huruf dipapan kekunci. Aku juga tidak menulis pantas, berhenti pada patah kedua atau ketiga sebelum menyambung penulisan yang terhenti..


rupanya diam tak diam arini genap 100 ari… ya…. kalau orang lain 100 ari mungkin dibuat tahlil atas kehilangan insane insane tersayang yg pergi atas kehendakNya… bagi aku 100 ari genap bila mana apa yang aku miliki sebelum ini direntap tanpa kerelaan.. aku dibiarkan berteka teki padan susun atur puzzle kehidupan yg penuh dengan isi tersirat.

Orang kata cinta itu buta.. orang juga pernah berkata kerana cinta seseorang itu bisa hilang akan kewarasan tindakkan hanya kerana cintanya pada seseorang….

Atas sebab itu aku merasakan hilang kewarasan untuk aku bertindak.. aku jadi selemah lemah insane. Yang mana kalau sebelum ini aku lantang, tegar dalam menghadapi setiap cabaran kehidupan. Tapi kini …..

Ntah mengapa begitu sukar buatku untuk menerima apa yg tersurat… 100 ari berlalu aku lalui dengan kepura puraan demi mengaburi perasaan sebenar aku pada teman teman, malah pada dia.. ya dia… insane yang memberi hadiah terbaik dlaam hidup…

Masih jelas setiap ape yg pernah berlaku 100 ari lepas terhadap diri aku… bagaimana ucapaan kata itu hanya dihantar jauh …

Dan kini… ia semakin menghimpit kuat diri aku.. bila mana kurang dari tempoh ini juga dia.. dia yg pernah sama berkongsi cerita cinta dgn aku.. yang pernah menjadi perangsang aku dalam hidup aku akan melewati dunia baru pilihan keluarga..

“pelamin angan ku musnah” mungkin lagu terbaik untuk aku… kalau dulu aku ketawa mendengar tajuk lagi dengdangan azie .. tapi kini lagu itu seolah olah ketawa melihat aku..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP